Fleurop en de Business Bloemisten Nederland gaven gisteravond, 22 januari, de aftrap van ’hun’ jaar van de Ondernemende Bloemist. Een inspirerende avond moest de circa 200 aanwezige bloemisten enthousiast maken voor de trainingen die dit jaar op het programma staan.
Samenwerken is noodzakelijk in deze veranderende wereld, luidde de boodschap van onder meer Toine Simons van Beerschot & Simons. Zelfde voegde hij met de Business Bloemisten Nederland (BBN) de daad bij het woord door samen te werken met Fleurop. Beide organisatie zetten zich dit jaar, via het platform De Ondernemende Bloemist, in om de ondernemersvaardigheden van de bloemist naar een hoger niveau te brengen. Het thema van de avond in Houten was dan ook ’Bloemen worden niet gekocht, maar verkocht’.
Druk of rendement?
Hoe je bloemen verkoopt, werd op humoristische wijze gebracht door Jos Burgers, expert klantgerichtheid en marketing. Hij legde de bloemisten de vraag voor: ,,Heeft u het druk of haalt u rendement?’’ Om vervolgens duidelijk te maken dat rendement alles te maken heeft met waardevolle klanten. Burgers ging daarna in op het vinden en binden van die klanten.
Meer inspiratie
Bloemisten kunnen dit jaar voor verschillende trainings- en inspiratiesessies terecht bij het platform De Ondernemende Bloemist. Op het programma staan:
• Zo verkoop ik morgen meer, voor de ondernemer en zijn personeel;
• De Duurzame Bloemist;
• Zo verkoop ik aan de zakelijke markt, ontwikkelsessies de ondernemer;
• Fleurop benchmark (alleen voor Fleurop-leden)
Foto: Toine Simons