,,Mijn Bloemist draagt over het algemeen bij aan het bevorderen van de verkopen.’’ Dit is een van de uitkomsten uit de digitale enquête die VBW in november onder haar leden heeft gehouden.
Van de ruim honderd VBW-leden die de enquête invulden, is bijna driekwart bekend met het label ’Mijn Bloemist’. Zij associëren het label met name met het seizoensmagazine. Ruim 61% van de respondenten is enthousiast over Mijn Bloemist en ervaart direct de toegevoegde waarde in zijn winkel. Ook vinden zij dat de campagnes en middelen regelmatig leiden tot toename van de vraag en waarderen ze samenwerking met groothandelaren.
Exclusieve producten
De respondenten gaven ook tips om Mijn Bloemist verder te ontwikkelen. Zo gaven zij aan grote behoefte te hebben aan nog meer exclusieve en onderscheidende producten. Ook zijn meer achtergrondverhalen gewenst.
VBW gaat met de voorlopige resultaten aan de slag en doet de komende periode nader onderzoek naar de beleving rondom Mijn Bloemist.
Logo: Mijn Bloemist