Meer dan dertig telers zijn met hun exclusieve producten voor een jury van bloemisten verschenen. De telers mochten hun waren aanprijzen in het kader van het initiatief ‘BloemistExclusief’.
Op de zogeheten pitchdag van BloemistExclusief op 14 maart 2013 verschenen meer dan dertig telers voor een panel van tien bloemisten. De bloemisten reageerden op de ‘pitch’ (verkooppresentatie) van elke bloem met een kort oordeel.
Verschil met klokaanbod
Over sommige producten waren de bloemisten enthousiast, schrijft het Vakblad voor de Bloemisterij, maar bij andere producten vroeger zij zich af wat het verschil was met het klokaanbod.
Bloemist die zich wil onderscheiden
BloemistExclusief is een online webwinkel (in oprichting) van bloemenveiling FloraHolland en acht groothandels. Het verkoopkanaal is gericht op de bloemist die zich wil onderscheiden. De producten die aangeboden gaan worden, worden mede op advies van bloemisten uitgekozen.
• Meer hierover leest u in Bloem en Blad 6 (2013), pagina 6.
Foto: Jeannet Hooftman