Volgens bloemenveiling FloraHolland kunnen ook bloemisten goed inspelen op de ‘kroningsdag’ van 30 april. De veiling doet de bloemendetailhandel drie ideeën aan de hand.
Suggestie 1 van de veiling ligt, naar eigen zeggen, erg voor de hand: maak speciale boeketten met veel oranje en eventueel rood-wit-blauwe bloemen. Bijvoorbeeld met de roos Wow, maar ook gerbera, lelie, strelitzia, ranonkel, calendula, zantedeschia, asclepias Beatrix, en de tulpen Prinses Irene en Prinses Alexia.
Koninklijke workshop
Het tweede idee is om klanten een speciale ‘koninklijke’ workshop aan te bieden en daar dan bijzondere arrangementen met bijzondere bloemen te maken. Een alternatief is om de workshop alleen aan trouwe vaste klanten aan te bieden onder het motto ‘de klant is koning’. En dan wel veel ruchtbaarheid aan de workshop geven zodat anderen weten wat ze missen.
Actie sociale media
De derde suggestie van FloraHolland is om een actie via sociale media te beginnen. De veiling denkt aan een actie via Twitter of bjvooorbeeld een oproep op uw Facebook-pagina aan uw klanten om een geniale actie te verzinnen. Als voorbeeld verwijst FloraHolland naar de actie van King-pepermunt.
Bron: FloraHolland