Net als vorig jaar is er een freesiacampagne begonnen in de aanloop naar Moederdag. Ook deze keer wordt ingezet op de zoete geur van deze bloemen.
De campagne maakt gebruik van een promotieteam dat onder meer bij groothandels en bloemisten binnenvalt, onder de naam ‘zoete inval’, om de freesia en haar geur aan te prijzen. Er is ook een filmpje van dergelijke ‘invallen’ op Youtube gezet.
Geurlijn bij groothandels
Op 8 mei 2013 introduceert de campagne een geurlijn in de groothandelscentra Cultra, Pyramide, Plantion, Terra Bleiswijk en FloraZon. Die lijn bestaat uit drie cultivars: Ambassador, Aladin en Volante. Die bloemen worden als ‘geurtesters’ neergezet in de groothandelscentra.
Collectieve freesiacampagne
De actie is onderdeel van de collectieve freesiacampagne. Dit jaar wordt de campagne echter niet uitgevoerd door Bloemenbureau Holland, maar Concept Factory, een marketingbureau voor de sierteelt. Het bureau doet onder meer ook de seizoensbloemencampagne PurE seasonal flowers.