Marco van Zijverden: 2018 wordt het belangrijkste jaar van de coöperatie

2664

Volgens Marco van Zijverden, CEO Dutch Flower Group, wordt 2018 het belangrijkste jaar uit de geschiedenis van de coöperatie. „Er moeten dingen veranderen en daar wens ik de opvolger heel veel succes bij.”

Traditiegetrouw reikt Dutch Flower Group op donderdagmiddag op de FloraHolland Trade Fair de Dutch Flower Group Awards uit. In de speech voorafgaand aan de uitreiking haalde Van Zijverden een aantal actuele thema’s aan. Waaronder FloraHolland en het vertrek van Lucas Vos. Van Zijverden gaf aan het jammer te vinden. „Je hebt de boel in beweging gebracht, maar vier jaar vinden wij wel wat kort.” Hij wenste Steven van Schilfgaarde en Jack Goossens succes met de implementatie van de plannen en gaf aan dat er misschien ook wel het één en ander aangepast moet worden. „Wij staan open voor constructief overleg. Ik denk dat dit het belangrijkste jaar uit de coöperatie gaat worden. Er moeten dingen veranderen.”

De logistieke performance moet verbeterd worden en de toegezegde kostenverlaging moet er komen. Daarnaast is digitalisering volgens Van Zijverden de sleutel voor een moderne marktplaats.

Ook bij Dutch Flower Group is digitalisering in 2018 een belangrijk thema. Het bedrijf bouwt aan een digitale transformatie van de bedrijven. Zij willen de keten verder optimaliseren en het platform Blueroots zal hier een belangrijke rol in gaan spelen. Een ander thema dat centraal staat bij het handelsbedrijf is duurzaamheid. Zonder duurzaamheid wordt het voor telers lastig te overleven, zo sprak Van Zijverden de telers toe. Dutch Flower Group wil naar 90% duurzame inkoop toe in 2020.

Dutch Flower Group heeft een goed jaar achter de rug. Zij realiseren dit jaar een autonome omzetgroei van 8%. In totaal zal de omzet uitkomen op zo’n € 1,5 miljard.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties