Een zogenoemde Orchitypes test en een foto-expositie gaan vanaf vandaag, de Internationale Dag van de Orchidee, extra benadrukken dat er voor iedere persoonlijkheid een passende orchidee is.
Thema van de promotiecampagne voor potorchidee in 2016 is ‘Show who you are’. Om dit te visualiseren heeft de internationaal bekende streetstyle- en fashionfotograaf Daniel Bruno Grandl de 12 universele persoonlijkheidsarchetypen gefotografeerd in combinatie met bijpassende orchideeën. Van 1 tot en met 13 september zijn de foto’s – inclusief verschillende echte orchideeën – gratis te bewonderen in hotel art’otel in Amsterdam. In dezelfde periode vindt de expositie ook plaats in Berlijn, Londen en Parijs.
Op 1 september 2016 is tevens de Orchitype test gelanceerd; een online test waarmee je zelf kunt uitvinden wat voor persoonlijkheidstype jij bent en welke van de duizenden orchideeen het best bij jouw persoonlijkheid passen. Zowel de test als meer informatie over de campagne zijn te vinden op www.orchitypes.eu.
Vandaag, de eerste donderdag van september, is de Internationale Dag van de Orchidee. Het is de vijfde editie van deze dag, een initiatief van alle telers van potorchidee en Bloemenbureau Holland. Met hun mede door de EU gefinancierde campagne ‘We feel better around orchids’, wil men in Nederland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Duitsland duidelijk maken dat er met 25.000 soorten orchideeën in vele kleuren en vormen, voor iedereen een passende orchidee is.