’Winkeliers ontdekken échte bloemen en planten voor hun productpresentatie’

Retailers hebben échte bloemen en planten ontdekt om hun winkel mee aan te kleden. Dat schrijft (groen)stylist Helene Verhoeff op Stylink.nl. „Botanical is op dit moment dé trend. Verschillende branches spelen daarop in door steeds vaker echte planten in etalage en productpresentatie te gebruiken.”

„Groen is het nieuwe goud!’’, stelt Verhoeff. De ’botanical’-trend is volgens haar vaak te zien in de vorm van kamerplanten in allerlei variaties. Winkelketens als Sissy-Boy en Shoeby, maar ook elektronicagigant Apple maken gretig gebruik van planten en bomen in hun winkels.

Verhoeff is niet de enige stylist die deze ontwikkeling heeft waargenomen. Ook groenstylist en trendwatcher Romeo Sommers signaleert een toenemende interesse in levend groen bij winkeliers. „Retailers uit verschillende branches zagen zelfs eerder dan de tuinbranche kansen voor levend groen in de winkel om het imago positief te versterken.’’

’Broodnodige rust’

Planten lijken volgens Carolien Rutgers, groenstylist en -adviseur, een natuurlijke krachtbron te zijn. „Planten zorgen voor een gezonde en positieve verandering in zowel de winkel als werkruimte. Zeker in deze tijd van hectiek en stress bieden groene planten de vaak broodnodige rust.’’

Lees hier het artikel ’Groen is het nieuwe goud!’ van Helene Verhoeff.