Telers niet eens met uitspraken Lucas Vos

Als het aan Lucas Vos ligt, stoppen de productcommissies met de eigen promotie van het product. In zijn vlog vertelt hij dat hij in al die jaren nog geen bewijs heeft gezien dat dat werkt. Productcommissies zijn echter een andere mening toegedaan. Zij geven aan wel zeker resultaat te zien van de inspanningen.

Volgens Lucas Vos van Royal FloraHolland hebben alle promotie-inspanningen van telers nog niet tot marktvergroting geleid. „ Andersom heb je het bewijs wel, want de commissies die níet promotie voeren doen het niet per se slechter”, zo zegt Vos.

Telers zijn het niet met deze uitspraken eens. Zo geeft kalanchoëteler Ben Olsthoorn aan dat zij door de productpromotie meer zichtbaar zijn in de markt en dat productpresentaties in de cash & carry tot aantoonbaar meer omzet hebben geleid. Ook Just Chrys geeft aan resultaten te hebben behaald in Duitsland. De chrysant staat daar nu beter op de kaart; de export naar Duitsland is toegenomen. De groep heeft met een paar supermarkten in Duitsland nauw samengewerkt en daar worden nu meer chrysanten verwerkt in de boeketten. „Het gaat overigens ook om een stukje gevoel dat je bij promotie hebt. Het feit dat de achterban al meer dan tien jaar lang achter de promotieplannen van Just Chrys staat, is het bewijs dat promotie werkt”, aldus teler Thijs van Giessen.

Meer hierover is te lezen in Vakblad voor de Bloemisterij, nummer 38. Deze verschijnt op 22 september.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties