Het promotieteam van Just Chrys en Sobolj/Flowerexperience slaagde er in om met een beperkt budget de verkoop van chrysant in Rusland te vergroten
Het team achter de promotiecampagne Just Chrys heeft zich samen met Sobolj/Flower Experience gericht op een jong, trendgevoelig en goed verdienend publiek. Met lokale partners in Moskou werden op de mode-afdeling van het warenhuis GUM op de Russische smaak afgestemde boeketten chrysanten aan de klanten van de boetiek aangeboden. Dit gebeurde in samenhang met hun besteding aan kleding. Op de actiedagen ging de omzet van kleding 30% omhoog.
Deze promotie had ook de aandacht van het tijdschrift Fashion Magazin. Zij plaatsten een artikel over hoe je met chrysanten toegevoegde waarde voor bloem en kleding kunt creëren. Ook het online platform Flower Experience besteedde aandacht aan de resultaten van de actie.
GUM wordt volgens de betrokken in Rusland gezien als trendsettend voor de rest van het land. Bloemisten en modezaken hebben vergelijkbare acties opgezet in Rusland.
De chrysant is geliefd in Rusland en staat bekend als een ‘bloem voor iedereen’. Sobolj/Flower Experience richt zich op verkoopbevordering voor Nederlandse sierteelt op de Russische markt. Just Chrys is de promotiecampagne voor chrysanten die uitgevoerd wordt door Stichting Chryson (veredelaars en vermeerderaars van chrysant) en de Nederlandse chrysantenkwekers.