Bloemenbureau Holland heeft in de categorie ‘Product Launch’, samen met bureau The Gardeners, een bronzen Esprix voor de lancering van het online magazine The Green Gallery in mei 2015 gewonnen.
Dit is op 18 mei bekend geworden. De beste Nederlandse marketingcampagnes uit 2015 werden beloond met een Esprix-award, een van de meest prestigieuze prijzen voor marketingcommunicatie in ons land.
De jury was met name lovend over de bijzondere uitvoering van het pr-event: ’Te midden van andere productlanceringen blijft de campagne voor The Green Gallery echt hangen. Creatief ziet het er fraai uit. De executie is bijzonder. Dat is belangrijk, want een campagne staat of valt bij een goede executie. Het online magazine van Bloemenbureau Holland nodigt echt uit tot lezen. Om online abonnees te werven is actief gestuurd op online influencers. Via hen wil het Bloemenbureau op het netvlies komen van een jonge, kritische en trendy doelgroep. Het beoogde aantal abonnees is royaal overschreden”, aldus juryvoorzitter Jacqueline Smit.
Op 28 mei 2015 werd in het Rijksmuseum The Green Gallery gelanceerd; een online magazine dat zowel de schoonheid als de vergankelijkheid van de natuur viert. In een sprookjesachtige en bosrijke setting kwam de inhoud van het magazine voor één nacht echt tot leven. De passage onder het Rijksmuseum werd naar een idee van The Gardeners omgetoverd tot een echte Green Gallery die de online wereld van het magazine letterlijk tot leven bracht.