Amarylliscampagne van start

De amarylliscampagne voor het seizoen 2015-2016 gaat het laatste weekend van september van start. Tijdens Inspirations, het najaarsevent van FloraZon in Venlo, verzorgen arrangeurs Björn Kroner-Saliė en Desiree Glasbergen een show met een hoofdrol voor amaryllis.

Het uitgebreide assortiment, winkelpresentatie ideeën en vernieuwend bloemwerk komen daarbij aan de orde. Voor deze happening op 27 en 28 september zijn zo’n 2.500 bloemisten uitgenodigd, vooral uit Nederland en Duitsland.

Aansluitend, op 29 september, demonstreert designer Johan Huisman op Floral Party, het bloemistenevenement van Pyramide Naaldwijk met amaryllis. Ook Huisman toont de vele mogelijkheden van de bloem. Hij zal vooral ideeën laten zien voor de herfst en het vroege voorjaar. Er worden ruim 800 bloemisten verwacht.

De focus van de campagne ligt op ‘seizoensverlenging’. Amaryllis is een veelzijdig bloem, die ook vóór en na de kerstperiode commercieel interessant is. Veel bloemisten (en consumenten) zien amaryllis nog altijd als een bloem voor Kerstmis. Het doel is om bloemisten te motiveren en inspireren meer met amaryllis te doen op de winkelvloer. De campagne wordt doorvertaald naar Duitsland, Frankrijk en Engeland.

Gedurende het amaryllisseizoen staan er veel activiteiten op stapel: presentaties van de verschillende soorten bij de cash-and-carry’s, inspiratiebrochures voor bloemisten en de bloemistenwedstrijd Ook zal er aandacht worden gegeven aan de amaryllis in sociale media en PR, onder meer in het televisieprogramma RTL Weddingplanner (20 september), en is amaryllis deelnemer aan het online platform Flower Factor.

De amarylliscampagne is een initiatief van de Nederlandse snij-amaryllis telers, verenigd in de FloraHolland Product Commissie Amaryllis. Het is het derde achtereenvolgende jaar dat de campagne plaatsvindt. De campagne richt zich voornamelijk op bloemisten en loopt van oktober tot en met februari. De campagne wordt uitgevoerd door Fresh Retail.