Campagne ‘Cymbidium in het bijzonder’ van start

De campagne ‘Cymbidium in het bijzonder’ gaat zondag 13 september van start. Dan besteedt het televisieprogramma RTL Weddingplanner aandacht aan cymbidium als bruidsbloem.

Arrangeur Miranda ter Voorde laat diverse toepassingen zien van Cymbidium in bruidsboeketten. De uitzending is om 16.30 uur. Het verwachte aantal kijkers ligt rond de 400.000.

De focus van de campagne ligt op het inspireren van bloemisten en groothandelaren om meer met cymbidium aan de slag te gaan. Uit onderzoek blijkt dat er een goede match is tussen consument en cymbidium. Ruim 75% vindt het een aantrekkelijke bloem. Desgevraagd maken ze de associatie met liefde, exotiek, luxe en vriendschap. Minpunt is dat consumenten aangeven cymbidium te weinig in de bloemenzaken te zien. Om bloemisten daartoe te inspireren zullen er tijdens het cymbidiumseizoen diverse activiteiten worden georganiseerd.

Op 27 en 28 september demonstreren Björn Kroner-Salié en Desiree Glasbergen op het bloemistenevenement van FloraZon Venlo. Op 29 september geeft Johan Huisman een show op de happening van Pyramide Naaldwijk. Beide events presenteren het thema ‘commercieel bloemwerk’ met veel boeketinspiratie voor het brede assortiment cymbidium. Verder is er aandacht via de bloemistenwedstrijd Maak iets bijzonders met cymbidium, acties op sociale media, een inspiratiemagazine voor bruidswerk en is cymbidium deelnemer aan het online platform Flower Factor.

De campagne is een initiatief van de Nederlandse cymbidiumtelers, verenigd in de FloraHolland Product Commissie Snijorchidee en wordt uitgevoerd door Fresh Retail. Het is het derde achtereenvolgende jaar dat de campagne plaatsvindt. De campagne richt zich op bloemisten, groothandelaren en consumenten. Kijk voor meer informatie en inspiratie op de website www.orchids-info.com en de Facebook pagina’s in diverse talen.