VBW Centrale Vereniging Bloemendetailhandel, Bloemenbureau Holland en FloraHolland gaan het tv-programma Hollands Beste Bloemstylist ondersteunen met een promotiecampagne gericht op de bloemist en de consument. Via diverse mediakanalen wordt een ’consistente boodschap van beleving’ overgebracht.
Zo staat er elke uitzending een bloemensoort centraal waar de consument extra informatie over krijgt, vertelt Frank van den Hoek, manager marketing bij FloraHolland. „Verder zal er een kijkersvraag worden gesteld om de consument actiever bij het programma te betrekken. Ook willen we dat zoveel mogelijk bloemisten aanhaken bij de campagne, onder meer door op de winkelvloer het speciaal ontwikkelde ’point of sale-materiaal’ te gebruiken.”
Nieuw jurylid in dit seizoen is tuinman Rob Verlinden, naast Hanneke Frankema en Pascal Koeleman die vorig seizoen al te zien waren. Verlinden zal met de blik van de consument naar de creatieve ontwerpen gaan kijken.
Aan reacties op de website van SBS6 te zien is niet iedereen gelukkig met de keuze voor Verlinden. Veel mensen vragen zich af of de hovenier wel voldoende kennis heeft van bloemsierkunst.
In de talentenjacht strijden de kandidaten om de titel van Hollands Beste Bloemstylist. De opnames voor het tweede seizoen zijn inmiddels in volle gang. Het programma, dat wordt gepresenteerd door Kees Tol, is vanaf zondag 13 september om 19.30 uur te zien bij SBS6. Volgens de omroep trokken de afleveringen in het vorige seizoen ongeveer 800.000 kijkers.