FloraHolland, Vereniging Groothandelaren in Bloemkwekerijprodukten (VGB) en Bloemenbureau Holland presenteren 27 mei de nieuwe consumententool. Dit onderzoek brengt de Europese consument in kaart.
Zes jaar geleden werd in opdracht van BBH door PT een consumentenonderzoek uitgevoerd. Nu verschijnt de update en daarvoor hebben FloraHolland, VGB en BBH de handen ineen geslagen. Volgens de drie partijen is het belangrijk dat iedereen dezelfde taal spreekt en dat de continuïteit van dit onderzoek gewaarborgd blijft. „In vergelijking met 2009 zie je flinke verschillen. De consument is grillig en verandert snel. Het is dus belangrijk om de consument goed te blijven volgen”, aldus Manon Velthuis van de VGB.
De Cultivated Performer en Individualistic Performer zijn de twee belangrijkste consumentengroepen voor wat betreft de verkoop van bloemen en planten. Zij maken samen nog geen 30% van de bevolking uit, maar zij zijn goed voor 53% van de bestedingen. Op deze twee segmenten zal BBH zich richten met haar promotieactiviteiten.
Op 27 mei presenteren FloraHolland, VGB en BBH het consumentenonderzoek aan de sector. Telers, handelaren en andere belangstellenden zijn hiervoor uitgenodigd. Meer informatie, over locatie en tijdstip, volgt komende week.
Lees meer over de update van de consumententool in het Vakblad voor de Bloemisterij, dat verschijnt op 15 mei.