Peter van de Pol: ’Doodzonde dat branche niet meedoet’

De initiatiefnemer van 247Green, teler en FloraHolland-lid Peter van de Pol, vindt het doodzonde dat de veiling en VGB niet meedoen aan het promotieplatform.

De branche is wat hem betreft van harte welkom om het platform te gebruiken maar dat zal dan wel tegen een commercieel tarief zijn „Niet tegen het zwaar gereduceerde tarief dat twee, drie keer lager lag”, aldus Peter van de Pol.

Van de Pol geeft aan te verwachten dat het televisiekanaal wekelijks miljoenen kijkers zal hebben, dat de website door honderdduizenden bezoekers bezocht zal worden en dat ook de events bezoekers zullen genereren.

„Dat levert veel big data op en dat is goud waard. Zeker in een branche waar zo weinig bekend is over de consument. De voordelen van 247Green zullen nu voor een marktpartij zijn”, zegt Van de Pol. Ook de content die 247Green produceert zal de branche niet zomaar kunnen gebruiken.

Hij verwacht wel dat 247Green doorgaat. „We zullen wel teruggaan naar de tekentafel om wat dingen om te buigen. Zo zouden we een aantal e-commerce activiteiten niet doen omdat die VGB leden zou schaden. Nu kijken we daar anders naar.”

Van de Pol zegt de redenatie van veilingdirecteur Lucas Vos over het niet deelnemen aan 247Green wel te begrijpen. „Procesmatig snap ik dat. Hij wil eerst weten waar de consument zit en dan promotie doen. De veiling is een half jaar bezig en wij zijn al twee jaar bezig met waar de consument zit en hoe die benaderd moet worden. Ik hoopte met de branche een feestje te vieren. Het is jammer.”