De promotiecampagne ‘Snijorchidee, Cymbidium in het bijzonder’ is vrijdag 19 september van start gegaan. De snijorchidee wordt onder de aandacht van zowel bloemist als consument gebracht.
Wedding florist Giada Graziani liet in een speciale thema-uitzending van het populaire tv-programma Koffietijd (RTL4) diverse cymbidiumboeketten zien. Het welnessgevoel wordt naar voren gebracht via een persbenadering met als thema ‘Zen met Cymbidium’.
De bloem is ook diverse malen te zien in het nieuwe tv-programma De Bloemenoverval en er vinden diverse online acties plaats vanuit de website orchids-info.com en facebook.com/Snijorchidee. Eerder besteedde dagblad de Telegraaf uitgebreid aandacht aan snijcymbidium.
Voor bloemisten
Giada Graziani geeft diverse demonstraties met cymbidium voor bloemisten tijdens het Pyramide Event ‘Floral Festival’ (op 30 september in Honselersdijk) en het Cultra Event (op 5 november in Aalsmeer). Daarnaast zullen boeketpresentaties plaatsvinden tijdens het FloraZON Event (op 28 en 29 september in Venlo) en het Plantion Event (op 6 en 7 oktober in Ede).
De campagne-activiteiten richting consument benadrukken de oosterse uitstraling, de symboliek en het welnessgevoel van cymbidium. De bloem staat van oudsher symbool voor vriendschap. Een belangrijke reden om de snijorchidee ook toe te passen in bruidsboeketten.
De promotiecampagne voor cymbidium is een initiatief van de Nederlandse snijcymbidiumtelers, verenigd in de promotiecommissie Snijcymbidium en de Floraholland Product Commissie Snijorchidee. De campagne wordt gecoördineerd en uitgevoerd door fresh retail.