Peter Stox: ’Online gaat de winkel niet overnemen’

Peter Stox maakte voor zijn tuincentra ooit gebruik van de formules van Intratuin en Praxis. Als zelfstandig ondernemer voelt hij zich echter het prettigst. Op het moment dat vorig jaar de coronacrisis uitbrak stond de webshop vanaf dag één online. „Bij in- en verkoop van groen moet je snel kunnen schakelen.”

Limburger Peter Stox heeft drie tuincentra: in Heerlen, Maasbracht en Roermond. Ze dragen zijn naam: bijSTOX. Toen vorig jaar half maart de coronacrisis uitbrak waren ze al volop bezig met de voorbereiding om online te gaan. „We volgden de ontwikkelingen in China. Ook heb ik vrienden die arts zijn en al snel vroegen of we bijvoorbeeld mondkapjes konden regelen bij onze relaties in China. Een van hen zei toen al om een besmetting met corona te voorkomen: ’Ik zou je kinderen van school halen’. Dat was nog voordat de eerste winkels in Nederlands dicht gingen. Ik was al vroeg bezig met eventuele gevolgen en maatregelen vanwege corona.”

Hoe bereid je je daarop voor?

„Het was omschakelen. We waren eigenlijk met hele andere dingen bezig zoals een nieuwe opleiding voor ons personeel in samenwerking met Yuverta. Maar we moesten relatief snel onze koers verleggen. We maakten verschillende scenario’s: van open blijven, gedeeltelijke lockdown tot gehele lockdown. Uit die draaiboeken volgde al snel dat online verkoop belangrijk zou worden en hebben we hierop ingezet. Vanaf half maart was onze webshop in de lucht. Ter ondersteuning kregen alle Limburgers daarover een reclamefolder in de bus.”

Lees het volledige interview in het Vakblad voor de Bloemisterij editie 22. Heb je een digitaal abonnement? Lees dan nu al het complete artikel en meer via mijnbloemisterij.nl.

Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-5659644.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties