Geen lange ‘slingers’ met stickers, geen spraak gestuurd systeem meer, maar order picken door middel van een ‘augmented realitybril’. Dat is de toekomst als het aan Augmex ligt. Het bedrijf van de jonge ondernemer Lars Heemskerk wordt sinds vorig jaar ingezet op de werkvloer. Diverse bedrijven binnen de sierteeltsector zien wel muziek in de apparatuur en gaan met Heemskerk in gesprek over een specifieke toepassing.
Lars Heemskerk pakt een bril, een Google Glass Enterprise Edition 2, uit de locker, die ik vervolgens op mag zetten. Ook krijg ik een ring met een scanner daarop en een stickerprinter op mijn heup. De opdracht kan dan beginnen. Net boven mijn gezichtsveld zie ik dat ik in rij 9, op kar 13, twee trays met geverfde hyacinten moet pakken. Op die kar staan meer partijen, maar dankzij de afbeelding, midden in het scherm, heb ik geen productkennis nodig om te zien welke van de verschillende soorten hyacinten ik nodig heb.
Het interview met Lars Heemskerk en uitleg over de ‘augmented realitybril’ lees je in Vakblad voor de Bloemisterij, editie 16. Heb je een digitaal abonnement? Lees dan nu al het artikel en meer via deze link.
Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden. Of bel 071-5659644