Noviteiten nu ook met toeters en bellen

Op Plantarium 2016 krijgen inzenders van nieuwe planten de mogelijkheid om deze ook te showen met alle mogelijke reclame-uitingen daaromheen.

Dat vertelde Ronald Houtman van de KVBC op de deelnemersbijeenkomst van de vakbeurs Plantarium, donderdag 2 juni in Boskoop.

Bij de presentatie van de noviteiten – de KVBC spreekt niet meer van nieuwigheden omdat noviteiten een meer internationale uitstraling heeft – draait het puur om de planten en de eigenschappen daarvan. Daar past het niet de presentatie te verstoren met allerlei andere materialen. Daarom zullen ook op Plantarium 2016 de door de KVBC gekeurde planten als vanouds in een gezamenlijke presentatie zonder reclame-uitingen te zien zijn.

Omdat inzenders een groeiende behoefte hebben om de planten ook te laten zien zoals zij op de markt worden gebracht – in het kader van bijvoorbeeld een concept – komt er dit jaar naast de gewoonlijke noviteitenpresentatie ook een ruimte waarin de nieuwe planten mét toeters en bellen te zien zullen zijn.