Dit jaar voert Magical Four Seasons een promotiecampagne richting de consument in Nederland en Vlaanderen voor haar collectie tuinhortensia’s.
De activiteiten zijn een mix van free publicity, tv-items in Robs Grote Tuinverbouwing, media-acties en nieuwe POS-materialen. Centraal staan onder meer de nieuwe hortensia ‘Ruby Tuesday’ en de eigenschap van Magical tuinhortensia om tijdens de bloeiperiode tot drie keer van bloemkleur te veranderen. De verkoop van tuinhortensia’s van Magical wordt ook in Duitsland, Scandinavië, Frankrijk en Spanje ondersteund met een promotiecampagne.
’Ruby Tuesday’
De nieuwste uitbreiding van de Magical-collectie is ’Ruby Tuesday’, een rode tuinhortensia. Bij de introductie op Plantarium 2015 won de hortensia de titel ‘Beste nieuwe tuinplant’. In de promotiecampagne is ’Ruby Tuesday’ in 2016 de vaandeldrager voor de complete collectie tuinhortensia van Magical.
Bloggers, journalisten en redacties van consumentenmedia in Nederland en Vlaanderen zijn via een pr-campagne benaderd. Doel is om tijdens de verkoopperiode door zoveel mogelijk media-aandacht de consument te inspireren en informeren over Magical-hortensia.
Vrouwenbladen
De komende weken wordt onder meer aandacht verwacht in belangrijke tuinbladen en vrouwenbladen als Libelle en Margriet. De tuinplanten zijn bovendien wekelijks te zien in Robs Grote Tuinverbouwing (SBS6) van 7 mei tot en met 11 juni. Net als vorig jaar rijdt een promotieteam met een zogenoemde Magical Express rond om hortensiafans te verrassen.
Hortensia Magical Four Seasons wordt gekweekt door zes bedrijven in Nederland, Duitsland, Spanje, Denemarken en Frankrijk.