Marc Sassen: ’Ik ben influencer van mijn eigen product’

Met 90.000 volgers op Instagram is Marc Sassen, mede-eigenaar van VIP Roses uit Nieuwveen, een van de actiefste telers op social media. „Het is het ultieme marketingtool”, vindt hij. „Alle andere vormen van promotie vallen hierbij in het niet.”

Als Sassen een foto van zijn bloemen plaatst op Instagram, dan komt soms al na twee minuten een bestelling van een exporteur binnen. Via dit medium bereikt hij een wereldwijde doelgroep. Zeker de helft is bloemist of werkt professioneel met bloemen, vermoedt hij. „Ze willen graag weten waar de producten vandaan komen en ze taggen ons als ze onze bloemen gebruiken. Zelf volg ik 5.000 bloemisten. Daar krijg ik ook weer inspiratie van, en ik geef likes terug. Op die manier kan ik een band krijgen met een bloemist in Rusland die onze bloemen gebruikt in een boeket.” Zijn netwerk komt niet uit de lucht vallen. „Ik steek er bizar veel tijd en werk in. Voordat je duizend volgers hebt ben je jaren verder.” 

Hoeveel uur besteedt Sassen dagelijks aan Instagram? En hoe betrekt hij zijn volgers bij zijn sortimentskeuze? Lees het in het jubileumnummer Bloemisterij 46 of nu meteen in het digitale magazine (alleen voor digitale abonnees).

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties