Campagne Groeien door Groen moet imago sector verbeteren

Op 9 november start de imagocampagne Groeien door Groen. Deze campagne is een initiatief van Branchevereniging VHG en sociale partners FNV Agrarisch Groen en CNV Vakmensen. Doel van de campagne is om het imago van de hoveniers en de sector te verbeteren, en om de instroom vanuit het mbo en hbo te bevorderen.

Door het stijgende aantal vacatures is het belangrijk om te voorzien in voldoende en goed opgeleide medewerkers. Zelfs in tijden van corona blijft de vraag naar medewerkers onverminderd hoog. Hierbij speelt het imago van de hovenierssector in belangrijke mate mee.

Centraal in de imagocampagne staat het platform groeiendoorgroen.nl. Op deze website staan verschillende beroepenfilms, een vacaturebank en achtergrondartikelen. De website wordt aangejaagd door content op sociale kanalen zoals Instagram en Facebook. Het doel hiervan is het bereiken van groenprofessionals, consumenten, werkgevers en het onderwijsveld.

Fonds Colland Arbeidsmarkt

De imagocampagne is een initiatief van sociale partners en ondersteund vanuit het fonds Colland Arbeidsmarkt. Dit is het opleidings- en ontwikkelingsfonds voor de sector Agrarisch en Groen. Het fonds draagt bij aan thema’s zoals duurzame inzetbaarheid, imago & instroom en veiligheid & gezondheid.

Colland Arbeidsmarkt financiert een veelheid aan projecten en activiteiten gericht op het stimuleren van een gezonde en toekomstbestendige arbeidsmarkt in de agrarische en groene sectoren.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties