Lagere omzet voor winstgevend Dutch Flower Group

De omzet van Dutch Flower Group (DFG) komt dit jaar 7% lager uit dan in 2019. De omzet komt uit op €1.6 miljard. „Ondanks de moeilijke marktomstandigheden, marges die onder druk staan en events die niet doorgaan zijn we wel winstgevend”, vertelde CEO Marco van Zijverden vanmiddag tijdens de digitale uitreiking van de Dutch Flower Group Awards.

Van Zijverden toonde zich blij en erkentelijk met het resultaat over 2020. Hij vertelde dat DFG een aantal samenwerkingsverbanden binnen DFG intensiveert om een efficiencyslag te maken en kosten omlaag te brengen. Hij noemde Greenpartners, Bloom en Greenex. OZ, Hami en Van Dam. Intergreen is heringericht. Airlflo werd dit jaar weer onderdeel van DFG.

Van Zijverden noemde ook de uitstekende samenwerking met Royal FloraHolland. Op het gebied van duurzaamheid worden stappen gezet en FSI staat op het klokfront. De CEO van DFG riep de veiling op te gaan werken aan Vandaag voor Morgen veilen. „Dat geeft meer efficiency voor onze bedrijven, het is goed voor duurzaamheid en heeft een positieve uitwerking op de arbeidsmarkt.”

Big thank you

Dit jaar gaat de Dutch Flower Group Award naar alle kwekers  in binnen- en buitenland die met DFG samenwerken. Van Zijverden en zijn opvolger Jan van Dam gaven een ‘Big Thank You’ aan alle kwekers. Van Zijverden benadrukte dat DFG nog meer gaat participeren in productie zonder zelf te gaan kweken.

CEO Van Zijverden wordt komend jaar opgevolgd door Jan van Dam. Hij wordt zelf voorzitter van de adviesraad van DFG. „We hebben intensief samengewerkt. Je bent een snelle denker en maakt snelle analyses. Ook belangrijk: je hebt humor en de gunfactor. Dat maakt dat mensen met je samen willen werken. Ik heb veel vertrouwen dat je DFG duurzaam laat groeien”, sprak Van Zijverden tegen Van Dam

Zie hier de uitreiking van de awards op Youtube.

 

 

 

 

 

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties