FloraHolland en Waterdrinker zijn een haalbaarheidsonderzoek gestart voor een nieuw Experience Center bij FloraHolland Aalsmeer. Deze week zijn de plannen gepresenteerd op de Provada.
FloraHolland en verschillende partners, waaronder Waterdrinker, zijn aan het onderzoeken of een nieuw Experience Center haalbaar is. Veel toeristen bezoeken jaarlijks de veiling en de Keukenhof en dit initiatief kan een aanvulling daarop zijn. Volgens de veiling past zo’n Center binnen de strategie FloraHolland 2020.
Het Experience Center gaat Floriworld heten en moet jaarlijks meer dan 350.0000 bezoekers trekken. De attractie krijgt de vorm van een tulp. „Bezoekers maken in de tulp een reis door de wereld van bloemen en planten”, aldus ontwikkelaar Edgar Peer in De Telegraaf. „We doen dat onder andere met 3D-technieken en uiteraard echte bloemen en planten.”
Haalbaarheidsstudie
FloraHolland en Waterdrinker hebben gevraagd aan Kondor Wessels projecten, in samenwerking met andere partijen, om een haalbaarheidsstudie te doen. Kondor Wessels was deze week aanwezig op de Provada, een ontmoetingspunt voor de vastgoedbranche, om bij stakeholders interesse te polsen.
Tijdens de Boomkwekerijdag bij Waterdrinker in januari van dit jaar presenteerde Waterdrinker de eerste schetsen van het Experience Center. Directeur Bob Moria gaf toen aan dat de start van de bouw gepland stond voor 2016.
Bron: Vakblad voor de Bloemisterij