Bloemenbureau Holland start 21 mei een nieuwe campagne Trending in de Tuin in Nederland en Duitsland. Doel van de campagne is om mensen te inspireren om meer met buitenplanten te variëren.
Op Pflanzenfreude.de en Mooiwatplantendoen.nl staan de komende tijd de nieuwste trends op het gebied van tuin, terras en balkon. „We geven tips, maar we willen mensen vooral stimuleren zelf trends aan te dragen. Bezoekers kunnen deze dagelijks insturen en daarnaast stemmen op de trends die ze leuk vinden”, aldus Ivo van Orden, campagnemanager bij Bloemenbureau Holland.
Iedere maand mag de inzender van een trend met de meeste stemmen voor €100,- gaan shoppen aan buitenplanten. Ook wordt de winnende tip in de top-trendlijst geplaatst. Hierin komen de populairste trends te staan. Doel van de campagne is om mensen te inspireren om meer met buitenplanten te variëren. „Daarmee wordt hun betrokkenheid bij hun groene woon- en leefomgeving alleen maar groter”, zegt Van Orden.
Trendvolgende vrouwen
De vintage tuin, een verplaatsbare tuin en fruitboomjes in een stadstuin zijn voorbeelden van tuintrends van deze zomer.
De campagne richt zich voornamelijk op trendvolgende vrouwen, in de leeftijd tussen de 25 en 45 jaar. Ook wel Trend Presenters genoemd. Ze volgen nauwgezet de trends, maar hebben ook traditie hoog in het vaandel. Ze laten zich graag adviseren door experts en houden van handige tips die bij het hebben van een ‘buiten’ horen.
Om de campagne bij deze doelgroep onder de aandacht te brengen wordt er aan het begin van de zomer (mei/juni) en herfst (september) een online mediacampagne gevoerd. PR-activiteiten moeten er voor zorgen dat bloggers en de juiste bladen ook over de campagne gaan vertellen. Ook wordt de campagne ondersteund via de websites en social media kanalen van Pflanzenfreude.de en Mooiwatplantendoen.nl.